Scania-Ikarus E98
Scania alvázas, Scania előválasztós (félautomata) váltóval rendelkező Ikarus E98 típusú busz, Ikarus EAG felépítménnyel.
Járművünk a PVM-208 rendszámot viseli. Eredetileg a MOL RT kérésének megfelelően készítette az Ikarus EAG gyár. Scania DSC1123 típusú motor hajtja 266 kW (361 LE) teljesítménnyel, Scania GR 801 típusú 7+1 sebességes előválasztós sebességváltón keresztül.
A busz hossza 12000 mm, szélessége 2500 mm, magassága 3671 mm, mely szervizállásban +70 mm-rel magasítható. 460 literes üzemanyagtankjával pedig akár több mint 1500 km megtételére is alkalmas tankolás nélkül.
49+1 (utaskísérő)+1 (sofőr) férőhellyel rendelkezik.
A Scania-Ikarus E98-asunk felszereltségébe tartozik:
- Légkoncicionáló
- Állófűtés
- WC
- Kávégép
- Dönthető, szélesíthető, állítható lábtámaszos ülések
- Olvasólámpa
- TV
- Mikrofon
- Vonóhorog, amely 750 kg fékezetlen, és 2000 kg fékezett súlyú utánfutót húzhat
- Hálófülke a sofőr részére
Ülések elhelyezése:
Mi elsősorban hosszabb utazásokhoz javasoljuk a típust, akár többnapos útra is bátran el lehet vele indulni a rendszeres karbantartás miatt. Ha ki szeretnéd bérelni (sofőrrel együtt) a buszt, töltsd ki ezt az űrlapot:
A típusról
A típusból összesen 114 darabot készítettek, ezek Rába, MAN, Scania alvázakra lettek karossszálva. Scania alvázzal 52 darab autóbusz készült összesen, ebből 21-et külföldre gyártottak. Ezek többek között Oroszországba, Törökországba, Svédországba, Finnországba, Németországba, Csehországba, Litvániába kerültek.
Az E98-as (régebbi típuskódja 398) széria megbízhatóságát igazolja, hogy a Volánbusz által üzemeltetett járművek nemzetközi forgalomban, az Eurolines társaság közreműködésével közlekedtek. Ezek megkapták a Tempo 100 minősítést, amellyel autópályán a buszok számára maximálisan engedélyezett 100 km/óra sebességgel haladhattak ezek a grandiózus járművek.
A típust sok biztonsági tesztnek is alávetették a valóságban is, itt például nagy sebességnél bekövetkező durrdefektet szimulálnak az autóbuszon:
Ezt a példányt pedig átépítették lakóbusszá, és először a sarkkörön túl szolgálta ki a csapatot probléma nélkül, jelenleg pedig idehaza teljesíti feladatát.
https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2020/04/03/ikarusszal-csodalni-a-sarki-fenyeket/
A Volánbusz által megmentett, és kiállítási darabként megőrzött járműve az AA-IK-398 rendszámot viseli, amely szintén ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkezik. Erről a járműről ide kattintva érhető el hosszabb cikk.