Scania-Ikarus E98

Scania alvázas, Scania előválasztós (félautomata) váltóval rendelkező Ikarus E98 típusú busz, Ikarus EAG felépítménnyel.

Járművünk a PVM-208 rendszámot viseli. Eredetileg a MOL RT kérésének megfelelően készítette az Ikarus EAG gyár. Scania DSC1123 típusú motor hajtja 266 kW (361 LE) teljesítménnyel, Scania GR 801 típusú 7+1 sebességes előválasztós sebességváltón keresztül.

A busz hossza 12000 mm, szélessége 2500 mm, magassága 3671 mm, mely szervizállásban +70 mm-rel magasítható. 460 literes üzemanyagtankjával pedig akár több mint 1500 km megtételére is alkalmas tankolás nélkül.

49+1 (utaskísérő)+1 (sofőr) férőhellyel rendelkezik.

A Scania-Ikarus E98-asunk felszereltségébe tartozik:

  • Légkoncicionáló
  • Állófűtés
  • WC
  • Kávégép
  • Dönthető, szélesíthető, állítható lábtámaszos ülések
  • Olvasólámpa
  • TV
  • Mikrofon
  • Vonóhorog, amely 750 kg fékezetlen, és 2000 kg fékezett súlyú utánfutót húzhat
  • Hálófülke a sofőr részére
  • PVM-208 az Aeroparkban 2023-ban. Fotó: Kóródy Ádám, kép forrása: https://www.flickr.com/photos/198281398@N05/53227646332/
    PVM-208 az Aeroparkban 2023-ban. Fotó: Kóródy Ádám, kép forrása: https://www.flickr.com/photos/198281398@N05/53227646332/

Ülések elhelyezése:

PVM-208 Ikarus E98 üléshálója

Mi elsősorban hosszabb utazásokhoz javasoljuk a típust, akár többnapos útra is bátran el lehet vele indulni a rendszeres karbantartás miatt. Ha ki szeretnéd bérelni (sofőrrel együtt) a buszt, töltsd ki ezt az űrlapot:

A típusról

A típusból összesen 114 darabot készítettek, ezek Rába, MAN, Scania alvázakra lettek karossszálva. Scania alvázzal 52 darab autóbusz készült összesen, ebből 21-et külföldre gyártottak. Ezek többek között Oroszországba, Törökországba, Svédországba, Finnországba, Németországba, Csehországba, Litvániába kerültek.

Az E98-as (régebbi típuskódja 398) széria megbízhatóságát igazolja, hogy a Volánbusz által üzemeltetett járművek nemzetközi forgalomban, az Eurolines társaság közreműködésével közlekedtek. Ezek megkapták a Tempo 100 minősítést, amellyel autópályán a buszok számára maximálisan engedélyezett 100 km/óra sebességgel haladhattak ezek a grandiózus járművek.

Ikarus 398
Ikarus 398

A típust sok biztonsági tesztnek is alávetették a valóságban is, itt például nagy sebességnél bekövetkező durrdefektet szimulálnak az autóbuszon:

https://www.facebook.com/magyarbusz.info/posts/pfbid031KxmD2QTr3twkA1Yfb6c4kjZkvJuVv9oT92q1BcsmUenWUzmmmvcVeB5xhBrJe5Gl

Ezt a példányt pedig átépítették lakóbusszá, és először a sarkkörön túl szolgálta ki a csapatot probléma nélkül, jelenleg pedig idehaza teljesíti feladatát.

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2020/04/03/ikarusszal-csodalni-a-sarki-fenyeket/

A Volánbusz által megmentett, és kiállítási darabként megőrzött járműve az AA-IK-398 rendszámot viseli, amely szintén ugyanezekkel a paraméterekkel rendelkezik. Erről a járműről ide kattintva érhető el hosszabb cikk.

Ne hagyd ki! Iratkozz fel hírlevelünkre!

Értesülj elsőként a híreinkről, útjainkról!

Nem küldünk spam-et! Több információt az Adatvédelmi Irányelveknél találsz.

Language